E-handel handlar mycket om att maximera värdet i alla led. Kostnader för webbhotell, betalningsleverantör, frakt och webbdesign kan bara prispressas ned till en viss grad. Små e-handlare har generellt ännu mindre marginaler att röra sig med. Där din e-handel verkligen kan stå ut, är genom att erbjuda mervärde åt kunderna.
Ta fram nyhetsbrev som faktiskt är intressanta
Ungapped ger dig verktygen att utforma nyhetsbrev som verkligen sticker ut från mängden. Dina nyhetsbrev kan bli en källa för relevant och intressant information åt dina kunder. När kunder ser att du inte skickar tråkiga ”kom tillbaka och handla mer”-brev som så många andra webbshoppar gör, då kommer du att framstå som mer seriös, och skapa en mer lojal kundbas. På Ungapped hittar du massor av färdiga mallar, men också stora möjligheter att omforma och designa dina egna nyhetsbrev från grunden. Du får också möjlighet att direkt dela till sociala medier, och massor med statistik och information som hjälper dig utveckla din webbshop.
Ge exempel på hur dina produkter används
Förutom intressant information, kan dina nyhetsbrev också ge inspiration. Säljer du inredningsdetaljer så ta några snygga foton på hur de kan användas – eller varför inte be dina kunder att skicka in sina egna bidrag? Om de används i ditt nyhetsbrev kan du kanske belöna kunden med ett presentkort eller liknande. Ett bra kundbemötande ger mer engagerade kunder, vilket i sin tur leder till högre konvertering och, igen, en mer lojal kundbas. Skapa en relation till dina kunder, erbjud gott bemötande och intressant information och du är en bra bit på vägen mot en konkurrenskraftig e-handel.